onsdag 24 oktober 2018

Sångterapi

This is my fight song
Take back my life song
Prove I'm alright song
My power's turned on
Starting right now I'll be strong
I'll play my fight song
And I don't really care if nobody else believes
'Cause I've still got a lot of fight left in me...

I bilen, på vägen till jobbet, har jag denna låt dundrande in i mina öron och in i min hjärna genom hörlurarna. Jag sjunger den för full hals och menar vartenda ord! Sångterapi! Istället för den gamla vanliga man har hört: Du blir vad du äter kör jag på Du blir vad du säger/sjunger.
Och det fungerar!

Min kämparsång!

Jag känner att skorpan på mitt sår har fått växa till sig lite de senaste dagarna. Jag har jobbat, ätit, vilat, fått lite motion varje dag, och fokuserat på att bara vara i nuet. Inte sväva iväg och tänka på för mycket framåt, ELLER för den delen bakåt.
Och jag ser till att gå och lägga mig tidigt på kvällarna!

Rustningen är på väg tillbaka, bit för bit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg