fredag 16 november 2018

Ett facit till livet

Idag har jag jobbat som jag brukar, en bra dag på jobbet, som det alltid är. MYCKET skratt! Jag älskar mitt jobb!

Jag kom hem, vilade, promenerade och har tagit det ganska lugnt tycker jag, men efter vilan har jag inte kommit igång igen...

På promenaden var det bara jag och J, det är så skönt.
(Vi brukar inte promenera ihop, men under vår weekend på Dufweholms så insåg jag hur mycket jag uppskattar att ha honom med mig på promenad, så nu ska jag få till det lite oftare.)

Efter det har vi bara varit hemma, jag har fixat med tvätten, grejat med lite av varje, och legat i soffan och bara slösurfat på mobilen....och ändå så är jag så förbaskat trött och skör!! Så där har vi det igen...vad är det jag har gjort fel idag? För enligt mig har jag följt receptet ganska så ordentligt för ett lyckat resultat: Jobbat, vilat/mindfulness, promenerat, ätit, skrattat, inte gjort någe.

Kanske har jag för höga krav på mig själv för snabbt?

Kanske jag måste räkna ihop flera dagar för att se helheten? Det kanske inte bara är dagens energiförbrukning som ska ingå i ekvationen?

Kanske måste jag göra någon slags veckoenergiplanering? Men hur gör man det när man varken vet vad som fyller på eller vad som tar energi?

Min kurator sa till mig att hon tycker det låter som att mitt "glas med saft", som friska människor håller ungefär halvfullt, är nere på bara en slatt. Det finns inget att ta av.
Hon rådde mig till att fundera på vad som fyller på min energi - vart jag hittar min saft!?

Jag vet vad jag tycker är avslappnande och roligt och vad som gör mig glad, men är det lika med saft? Jag vet ärligt talat inte.......... Hur ska man veta?

DET ÄR SÅ SVÅRT OCH SÅ FRUSTRERANDE ATT INTE VETA HUR MAN SKA LEVA! JAG VILL BARA LEVA OCH FÅ MÅ BRA!!

Ge mig ett jävla facit - ett facit till livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg